Drie weken vol AVONTUUUUURRRR

13 oktober 2019 - Carlow, Ierland

IK HEB AL MEER DAN DRIE WEKEN NIKS MEER HIEROP GEZET.

Sorry.

Het spijt me.

Vergeef me.

Ik zal even een lijst maken van random shit die ik heb gedaan in deze weken:

- De badkamer schoongemaakt

Jeeeh.

- Opnieuw naar Dublin geweest

Dit keer hebben cultuur gesnoven. We zijn naar het National Museum of Ireland - Archaeology, een random kerkje en Grafton Street. Op deze straat zitten een heleboel buskers.

Drie Duitsers rondgeleid

Drie jongens uit Duitsland kwamen hier een stage doen voor vier weken en wij mochten ze een rondleiding geven. Eén van hen was net een enthousiaste puppy en de andere twee waren niet echt onder de indruk. Van alles. Ze hebben zo'n resting bitch-face. Maar ze waren wel aardig.

- Naar een Tully's(Irish pub) geweest en een Frog Bowl gedronken

Was een leuke pub die lekker knus was. Jenna hier was mij aan het helpen met de Frog Bowl, waarschijnlijk was het anders niet helemaal goed gekomen. MWHAHAHA

Frog Bowl

- Naar Kilkenny geweest met Hidde

We zijn naar Kilkenny Castle, St. Mary's Medieval Mile Museum en St. Mary's Cathedral geweest. JEEEH EDUCATIE

St. Mary's Cathedral KilkennyKilkenny Castle

De tijd hier gaat echt gigantisch snel. Ik zit op dit moment echt m'n hersens te kraken over wat ik hier allemaal heb uitgespookt. Misschien was ik voor een groot deel dronken en ben ik het daarom vergeten.

- Kaartje bij elkaar gezet om te doen alsof ik een hele grote verzameling heb

Kaartjes

NIALL

- Gaelic Football

Op een maandagmiddag hebben we met zo'n 15 IT studenten een Gaelic Football gedaan met een groep meiden van een middelbare school. Prachtig spel. Een soort voetbal en rugby. Ze hebben het doel van voetbal, maar met de uitstekende palen van rugby. Je mag lopen met de bal, maar naar elke vier stappen moet de bal laten stuiteren, hem terug omhoog trappen met je  voet of overspelen naar een medespeler. Als de bal over de dwarsbalk wordt geschoten, krijg je één punt. Bij een goal krijg je drie punten.

We gingen eerst een paar drills doen. Vervolgens gingen we het spel spelen. Of zoiets. Het leek echt nergens op, maar ik heb in ieder geval geen bal voor m'n hoofd gehad! Ik heb wel op de grond gelegen, maar hé dat gebeurt soms.

- Geskyped met m'n moeder en Debo, Lies en Wiets

Mijn vriendinnetjes besloten thee te gaan drinken met mijn moeder om over mij te gaan roddelen. Gelukkig mocht ik ze wel joinen via Skype. Ik vertel ze heel duidelijk dat ze NIET op mijn kamer mogen komen.

Deze foto kreeg teruggestuurd:

MIJN kamer

- Bessen gemaakt met papier-maché en Radio show geluisterd van m'n stage

Mijn school had een prijs gewonnen dus kwamen ze 's ochtends op de nationale breakfast show. Een hele heisa. Alleen 5th Grade kwam daadwerkelijk op de radio, maar de hele school was in rep en roer, omdat er radio-gozers op onze school waren.

De prijs die ze gewonnen hebben kwam van het bedrijf  Keelings. Dit bedrijf produceert aardbeien, bessen en bramen. Mijn stagebegeleidster vond het een goed idee om de leerlingen een fruitschaal te laten maken met fruit van papier-maché. Zoals je in mijn vorige blog gelezen hebt, ging dat voor geen meter. Maar uiteindelijk... ziet het er toch minder afschuwelijk uit dan we hadden verwacht.... Niet inzoomen though.

Radio

- Afscheid van Jenna genomen

We wilden Jenna verassen dus we hadden een groepschat aangemaakt met de naam: JENNA'S SUPRISE. SPOILER ALERT: Ik ben niet goed in verassingen. Op een gegeven moment wilde ik Jenna iets laten zien op Whatsapp en schreeuwde naam van onze groepschat in haar gezicht. (ik had naam bedacht, goed hè!)

Het plan was om Jenna op te halen uit werken en daarna uit eten te gaan. Terwijl wij ons aan het klaarmaken waren en vervolgens kleding voor Jenna wilde pakken, hoorden we opeens de voordeur. KOMT DIE TUTHOLA EEN UUR EERDER NAAR HUIS. Hele plan in zee, maar goed. De locatie was nog steeds een verassing! Voor een paar minuten

Wij: "Jenna, we gaan je mee uit eten nemen!"

Jenna: "Waar?"

Hidde, Greg, Mellissa en Merel tegelijkertijd: "Dat is nog een verassing!"

Ik op hetzelfde moment: "Lemon's Grass."

Dus dat. Als je ooit een verassing voor iemand wil doen. Vraag mij dan niet. IK KAN HET NIET HANDELEN.

Tijdens het avondeten hebben we een speech voorgelezen van, jawel, drie kantjes lang. Ik dacht dat het een goed idee was om het uit te schreven voor Jenna. Dat was het niet.

Jenna AfscheidAfscheid Jenna

- Iers dansen

De maandag nadat Jenna vertrok, hebben we Iers dansen gedaan met dezelfde 15 IT studenten. Waarvan 90 procent jongens waren. Het was zeker tof om te doen! Maar ook vermakelijk om te zien. Oef, wat kost Iers dansen een energie zeg. Respect voor die lui. Al dat gehuppel en gespring heen en weer...

Mijn collega's vertelden me dat vroeger iedereen Iers dansen deed tijdens bruiloften. Ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen samen met de hoeveelheid bier die ze daar ook drinken.

Daarnaast zijn we bevriend geraakt met Michelle. Een meid uit Afrika. We spraken af om samen uit te gaan.

Met Marcus(zie blog 2) gepraat

Ik ging bijpraten met Marcus de Maleisiër bij Costa. Maar hij heeft mij meer bijgepraat dan dat ik iets heb gezegd. Ik kon er niet tussenkomen. Hij bleef maar praten. Daarnaast had hij ook lekker dik Aziatisch accent. Dus de helft van de tijd verstond ik er niks van. Maar goed, de chocolademelk bij Costa is lekker!

- Gisteren ben ik naar Brownshill Dolmen en Oak Park gefiets

Oak Park walkOak ParkOAK Park (2)Brownshill Dolmen

- Gisteravond bij Tully's geweest

Eva uit Nederland, die vorig jaar via CIELS hier stage heeft gelopen, kwam samen met haar oude huisgenoot opnieuw een bezoekje brengen. Samen met Michelle, diens huisgenoot, Merel en Mellissa, hadden we afgesproken bij Tully's. Even later kwamen de drie Duitsers er ook nog even randomly bij dus het was een gezellig boel.

Meer dan dat heb ik niet echt te vertellen.

Alleen dit: NIALL HORAN HEEFT EEN NIEUW NUMMER UITGEBRACHT HET HEET NICE TO MEET YA LUISTER HET.

Het is inmiddels al een paar dagen geleden, maar alsnog belangrijk om te weten. Het nummer kwam uit op 4 oktober en ik heb de dagen lopen aftellen(tot ergernis van mijn huisgenoten).

Op de dag zelf kwam het nummer uit om 5 uur, dus heb ik netjes m'n wekkertje om die tijd gezet zodat ik bij de première kon zijn. Vervolgens heb ik Hidde wakker gemaakt, zodat hij er ook van op de hoogte was dat het nummer uit was. Kon hij zeker waarderen.

NOU DOEIIIII

Groetjes,

Powpow

(Dit is hoe Mellissa mij tegenwoordig noemt)

(Ik zou nou niet zeggen dat hier veel avontuur in zat, maar gefeliciteerd. Je bent tot het einde gekomen. Koop een lolly en vier het.)

1. Tante Simone:
    13 oktober 2019
    Je bent wel afwisselend bezig! Leuk dat je zo geniet.