Het leven en Ierland

20 september 2019 - Carlow, Ierland

IK HEB NIALL GEVONDEN.

Technisch gezien dan...

Ik ben inmiddels drie weken hier. M'n leven is al drastisch veranderd. Nee grapje. Maar het is wel anders.

Ik begin inmiddels een beetje te begrijpen wat m'n collega's zeggen wanneer ze zo razendsnel tegen elkaar lullen(een BEETJE. Als in ieder vijfde woord of zoiets). Ik kan nog steeds niet op een normale manier 'hallo' zeggen, omdat ik gewoon awkward ben.

Conversatie met Pauline op stage:

Collega: Hi Polina! How are you?

Pauline denkt: OH NEE DEZE PERSOON PRAAT TEGEN MIJ. WAT GA IK ZEGGEN? WAAROM VRAAGT HIJ HOE HET GAAT? GOED TOCH? JA. HET GAAT GOED. GOED, DENK IK. DAT KAN IK WEL ANTWOORDEN. KOM OP POLINA. HIER GAAN WE....

Pauline antwoordt: HALLO

Pauline loopt heel snel weg.

Jeb, that's me.

Verder is stage super tof. Ik help bij groep zes en zeven. Laatst was ik iets aan het opruimen en kreeg ik opeens vanachter een knuffel van een jongetje die vervolgens gelijk weer naar buiten rende. Dit heb ik nou nooit meegemaakt op mijn stage op het voortgezet onderwijs vorig jaar. We hebben van de week ook papier-maché gedaan met de jongetjes van groep zes. Was dit een goed idee? Nee. Wat krijg je als je een groep met jongetjes en 30 ballonnen in één lokaal hebt. CHAOS. Het wordt ook alleen maar leuker. Al helemaal wanneer sommige jongetjes denken dat het een GOED IDEE is om gewoon beide handen in de lijm te drukken.

-_-

Ik rondrennend door dat klaslokaal: "No, put that down Alex! Daniel! Get your hands out out of that bucket! Louis, you need to hold it! I SAID HOLD IT! ERIC STOP MESSING UP RYAN'S UNIFORM"

De docente laat de hele klas ook elke keer "HELLO POLINA" zeggen wanneer ik binnenkom en "THANKS POLINA" wanneer ik wegga.

Op de dag van de papier-maché moesten ze zeggen: "THANKS POLINA. SORRY FOR RUINING YOUR CLOTHES."

Huisgenoten:

Groninger #1: Mellissa

Groninger #2: Merel

Enige jongen: Hidde

De kokende Fin: Jenna

Met m'n huisgenoten heb ik ook nog steeds veel lol. Vorige week leek het ons een leuk idee om verstoppertje te spelen in het huis. Ik heb me verstopt in een keukenkastje. Was leuk.

Verstoppertje

Conversatie met Pauline op stage:

Collega: Hi Polina! How are you?

Pauline: I PLAYED HIDE AND SEEK WITH MY HOUSEMATES IN OUR HOUSE.

Verder hebben we elke week wel een filmavond.

Inmiddels hebben we toch ook maar een planning gemaakt voor de klusjes. Mijn huisgenoten dachten dat iedereen wel zelf het werk zou oppakken. NOPE.

IEDEREEN KOMT STEEDS IN MIJN KAMER(ja ook op dit moment). Ik was een minuut geleden nog alleen. NU ZITTEN ER DRIE MENSEN IN MIJN KAMER.

Onze conversaties zijn ook heel intelligent. iK LEeR eR eCHt HeEl VeeL vAN.

Daarnaast probeert Jenna me ook te leren koken. Hoe leuk. Arme zij.

Leren koken

We zijn deze week ook gezellig allemaal ziek geweest. Ik begon op zaterdag, maar ik voel me inmiddels al weer beter. Gelukkig had ik van dinsdag tot donderdag vrij, omdat er een festival was. Woensdag kwamen drie huisgenoten mij vergezellen, omdat er twee ziek waren en eentje ook vrij was.

Vandaag voelt iedereen zich gelukkig goed en morgen gaan we opnieuw naar Dublin. Dit keer om daadwerkelijk dingen te bezoeken.

EN DAN NU HET NIALL VERHAAL

Jenna is een Ierse jongen aan het daten en hij en zijn vrienden zouden naar de pub gaan. Jenna vroeg of wij ook meegingen. Mellissa en ik zeiden: PRIMA.

We zijn eerst naar het huis van de jongens gegaan en daar hebben we gezellig een paar spelletjes gespeeld(Sorry mam). En ook wAT dRInKeN gehad.

In het begin verstond ik echt geen zak van de jongens, maar in de loop van de tijd werd het beter.

In het spel moest je elkaar laten drinken. In het begin lieten ze ons voor spek en bonen spelen, maar in de loop van het spel boeiden ze het niet meer.

Mellissa en ik vonden het leuk om random Nederlandse woorden naar ze te schreeuwen.

Op een gegeven moment pakte één van de jongens me terug en riep: póg mo thóin!

De enige Ierse zin die ik ken. Het betekent: kiss my ass.

Dus ik schreeuwde terug: HOW ABOUT YOU KISS MY ASS.

EN DAT IS WAT JE KRIJGT VOOR ER VANUIT AANGAAN DAT IEMAND JE NIET VERSTAAT!

Ze probeerden ons op een gegeven moment ook meer Iers te leren. Dún do bhéal betekent hou je mond. Alsjeblieft.

Wat het een Niall verhaal maakt, is dat er een gozer was en die heette Neil. Engels voor Niall. ZO CLOSE. Hij leek verder niet op hem. Maar goed. TOCH EEN BEETJE NIALL.

Verder heb ik lekker veel contact met Nederland. Ik kan bijna elke dag het geschreeuw van m'n lieve vriendinnetjes horen. Of nou ja, zij het mijne. MIS JULLIE.

We probeerden laatst een hartje te maken tijdens het videobellen. Ja dat is heel normaal.

Eind november komen ze ook gezellig hier dus JEEEEEHHH.

Hartje

DAT WAS HET DAN!

SORRY. Ik heb dit niet gecheckt. ER ZITTEN NAMELIJK NOG STEEDS TWEE MENSEN IN MIJN KAMER. maar goed PECH.

Groetjes,

POLINA

1. Tante Simone:
    21 september 2019
    Schortje staat je goed!
    En je komt nog wel tot een goede conversatie op je stage.... Keep UP the good work!!