LAATSTE WEEK OP IERSE GROND

16 december 2019 - Carlow, Ierland

Nou ja... laatste week... laatste vier dagen.

De tijd gaat inmiddels ontzettend snel. En toch ben ik ook al weer drie weken aan het aftellen. Ik heb een mooie advent kalender gekocht om naar huis toe af te tellen.

Elke dag chocola. Hoe top is dat. Is gewoon geweldig.

NIALL HORAN IS GEWELDIG.

Graag even luisteren, dankjewel.

Hij heet Put A Little Love On Me.

Ik ben eigenlijk al sinds dat de oudjes het land hebben verlaten aan het aftellen. JE WORDT BEDANKT MAM.

Maar ik heb zeker nog wel kunnen genieten van de dagen die daarna kwamen.

Dinnetjes in Carlow

Twee weken later kwamen de meisjes langs en ik heb ze Carlow en Dublin laten zien.

Meisjes Deborah wil graag vrede voor de hele wereld. Daarnaast is ze soms LeTtERLiJk een RENDIER!

School

We zijn ook naar Frozen 2 geweest. LOVE DIE FILM. KIJK HEM.

Sinterklaas

Op 5 december, kon ik helaas niet onze typische Nederlandse Sinterklaas vieren.

Daarom heb ik de jongetjes maar een educatieve les gegeven over de goed heilig man.

Ik weet niet of ze er verder veel geleerd van hebben... maar ik had pepernoten die zo konden verdienen.... dus ze gingen he-le-maal wild.

Pepernoten

Weetje hoe komisch het is om Ierse jongetjes van 9 en 10 Sinterklaas kapoentje te horen zingen in gebrekkig Nederlands alsof hun leven ervan af hangt.

En natuurlijk heb je altijd dit....

"MISS! HE HAS 6 PERNOTEN AND I HAVE 5!!!"

Dat is dan mooi jammer. HET LEVEN IS SOMS MOEILIJK OKE.

Ik ging ook chocolade munten verstoppen en zoeken met 4th class. Het klonk als een goed plan... maar ik weet niet of de directeur het daar helemaal mee eens was. Geen zorgen, alles is nog heel. Denk ik. Hoop ik.

Thuis hebben we gelukkig ook nog onze eigen pakjesavond kunnen doen met het dobbelspel!

Pakjesavond

Kerst

Inmiddels zijn we al weer bijna bij kerst en kun je dat nu overal zien.

Bij de Delta Sensory Gardens waren de skeletten vervangen door kerstverlichting.

LichtjesGeweldige huisgenotenBrave huisgenoten

Kijk hoe beschaafd we op de foto staan. Dit zijn de enige drie foto's uit de 93 die ik geschikt vond voor dit blog...

IK BEN GEWOON NORMAAL.

Ook op stage zijn ze druk met kerst bezig.

BoompjesBoompjes2

We deden een kerstbomen competitie in 4th class. Kijk toch eens wat een kunstenaars we ertussen hebben zitten. Toppertjes.

Gesprek met mijn stagebegeleidster

Ik: So how are you spending your Christmas?

Zij: Drunk I hope....

De Ieren... Iedereen!!!

*Applaudisseert*

Ze denkt ook dat ik één of andere mastermind ben in displays maken en schotelt me random ideeën voor zonder dat ze zelf weet hoe ze het wil hebben.

Zij: Soooo I want to make a Christmas display with trees with the boys. Can you put up the beginning for it?

Ik: Sure! How do you want me to do it?

Zij: I don't know, just do something! I know you always think of something great!

Ja, nee. Helemaal top.

Mijn stagebegeleidster wil me inmiddels ook niet meer laten gaan...

Ben ik in gevaar? Misschien...

Nog een gesprek met mijn stagebegeleidster:

Ik: (legt uit dat ik de jongens een zakje pepernoten met een bedankt-briefje wil meegeven)

Zij: You're a crazy woman Pauline. I'm planning on not doing any work with them anymore this week. I'm done with it for 2019. I'll just mess around with them.

Pedagogisch verantwoord? Absoluut.

Huisgenootjes

Volgens mij doen wij iets niet helemaal goed als studenten.... Hoort je koelkast er zo stampvol uit te zien?

Gekke studenten

Emma en Hannah zijn echt de meest geweldige huisgenoten ooit. Als je ooit nog huisgenoten zoekt... gewoon deze twee in je huis opsluiten!

We zijn laatst ook naar Waterford geweest. Hier heb ik eindelijk een kus van een echte Ier ontvangen.

Echtgenoot

Ik ben eenzaam. Ik ga het ook gewoon niet ontkennen.

Stage

Nu vraag je je misschien ook af of ik inmiddels minder awkward ben op stage.

Nope.

Ik zou meer dan dat kunnen vertellen, maar ja. Nee.

Nederland

Vier dagen tot ik weer terugkom naar Nederland.

Ugh. Terug naar een oude routine. Tegelijkertijd is het gekkig. Ik heb niet het gevoel dat ik vier maanden ben weggeweest. Eerder drie weken of zoiets.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel heel blij ben dat ik ben gegaan.

Achteraf gezien had ik misschien meer willen doen hier en misschien meer mensen willen ontmoeten, maar ik ben ook blij met hoe het nu is gegaan.

Ik denk dat ik zeker wel weer even ga moeten wennen thuis, maar dat is waarschijnlijk ook niet raar.

Toch blijft het oost, west, thuis best.

Ik heb hier in ieder geval genoten.

Eén na laatste blog jongens. Worden we al een beetje sentimenteel?

Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk zijn jullie blij dat jullie m'n gezeik over Niall Horan niet meer aan hoeven te horen.

Geen zorgen, daar blijf ik thuis ook wel over door gaan.

Voor eventuele errors in dit blog, heb je gewoon pech. Ik heb geen zin om m'n eigen lulverhaal door te lezen.

Appels.

Doei.

PAULINE

1. Tante Simone:
    17 december 2019
    Geniet nog even van je laatste dagen daar. Je hebt er een prachtige ervaring bij. We hopen je snel weer te zien in Nederland!